Vedení kvalifikačních prací

Jako vedoucí bakalářských a magisterských diplomových prací vítám zejména témata spojená s americkou kinematografií. Může se jednat o analytické nebo historicky pojaté studie zaměřené na takřka jakékoliv období amerického populárního filmu. U bakalářských prací se upřednostňuje analýza jednoho či komparace dvou až tří titulů, u magisterské diplomové práce se může jednat o rozsahově ambicióznější téma, například rozbor tvorby zvoleného filmaře nebo pojednání o určitém produkčním trendu/filmovém cyklu. K nejčastěji uplatňovaným teoretickým přístupům u prací pod mým vedením patří neoformalismus, historická poetika filmu, žánrová analýza, narativní analýza a analýza stylu.

Příklady možných témat kvalifikačních prací pod mým vedením:

Bakalářské práce

Docu-noiry Henryho Hathawaye: Stylová a narativní analýza

Intertextualita a mísení žánrů v Záhadě Silver Lake (Under the Silver Lake, 2018)

Neoformalistická analýza filmu Dopis třem manželkám (A Letter to Three Wives, 1949)

Predestination (2014) v kontextu filmů s tematikou cestování v čase

Magisterské diplomové práce

Rané filmy Briana De Palmy

Poetika režijní tvorby Roberta Montgomeryho

Přehled úspěšně obhájených kvalifikačních prací pod mým vedením:

Bakalářské práce

2020
Adaptace komiksu: Analýza filmu Ghost World (2001) a jeho komiksové předlohy (Hana Šormová)
Komparativní analýza filmů Obchod za rohem a Láska přes internet (Anna Kořenková)
Sebeuvědomělým vyprávěním k nejednoznačné atmosféře: Neoformalistická analýza filmu Skrytá vada (2014) (Josef Prošek)

2019
Ghost Dog – Syntéza žánrů podle Jima Jarmusche (Jan Papica)
Herecká versatilita Robina Williamsa Analýza hereckého štýlu vo vybraných filmoch (Peter Daniš)
Komparativní analýza filmu Černá Dahlia s její románovou předlohou (Karolína Hostovská)
Konstrukce významů paralelních scén: Neoformalistická analýza snímku Výchozí bod (2014) (David Lekeš)
Nostalgická budoucnost: Neoformalistická analýza filmu Her (2013) (Natálie Březinová)

2018
Konstrukce postav v amerických filmových adaptacích románu Pošťák vždycky zvoní dvakrát (1946 a 1981) (Lucie Veselá)
Nostalgia vo svete Woodyho Allena (Lucia Vendráková)
Rámování (ne)vytvářející emoce, nálady a vztahy: Analýza a komparace kamerových postupů ve filmech Ninočka a Hedvábné punčochy (Tereza Duchoslavová)
Tři tvůrčí přístupy ke King Kongovi (Petr Firla)
Vzpomínky na budoucnost: Neoformalistická analýza filmu Příchozí (Alžběta Lovečková)
Vztah historie a současnosti: Žánrová analýza filmu La La Land (Anežka Hrušková)

2017
Komparace stylu a použitých technických prostředků ve filmech Tron a Tron: Legacy (Filip Neřold)
Konstrukce postav ztvárněných Jennifer Lawrence ve filmech Davida O. Russella (Dominik Vontor)
Motiv duality ve filmu Padlý anděl (Tereza Píchová)
Neoformalistická analýza filmu Sicario: Nájemný vrah (Barbora Kaplánková)
Princip náhody: Neoformalistická analýza filmu 11:14 (Kristýna Kovářová)
Sémanticko-syntaktický přístup k prototypu a variacím screwballové komedie (Věra Starečková)
Snímek Watchmen jako noirové dílo (Tomáš Drahorád)

2016
Motiv bludiště jako vnitřní struktura filmu Prisoners (Zdeněk Mádr)

2015
Herectví Grety Garbo a příchod zvuku (Lenka Koňaříková)

2014
Téma přistěhovalectví ve švédském filmu po roce 1999 (Adam Karásek, Masarykova univerzita v Brně)

Magisterské diplomové práce

2020
Poetika filmů noir Otto Premingera (Tereza Píchová)
Saoirse Ronan: výjimečná ženská hvězda irské kinematografie (Kateřina Hloušková)
Uvězněni v čase: Žánrová transformace u vybraných současných filmů disponujících spirálovým narativem (Kristýna Kovářová)

2019
Greta Garbo: Recepce a ohlasy v československém tisku během let 1926–1943 (Lenka Koňaříková)
Paríž a jeho vizuálna kompozícia vo filmoch Jeana-Luca Godarda z 60. rokov (Adriana Belešová)
Využití mechanismu síťového narativu u současných amerických žánrových filmů populární fantastiky (Jan Zbořil)

2018
Láska zatížená časem: Čas a prostor v Before trilogii Richarda Linklatera (Zuzana Marešová)
Shane Carruth: Komplexní narativ v kontextu americké nezávislé tvorby (Jindřich Klimeš)

2017
Konstrukce identity postav v exilových filmech Billyho Wildera (Jana Havlíková)
Síťový narativ v české kinematografii od roku 1993 do současnosti (Lenka Petrlová)

2016
Poetika filmů Drahý deníčku a Apríl v kontextu tvorby Nanniho Morettiho (Michaela Doubravová)